אַרְבַּעַת הַמִּינִים:

בתורה כתוב: וּלְקַחְתֶּם לָכֶם בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן, (של חָג הסוכות),
 פְּרִי עֵץ הָדָר-  עץ הדר (הוא האֶתְרוֹג)
כַּפֹּת תְּמָרִים,  (הוא הלוּלָב)
(הַמִּילָה "כַּפּוֹת" כְתוּבָה בְּתורָה בְלִי "ו" - כָּךְ: "
כַּפֹּת", כלוּמר כָּף אַחַת)

וַעֲנַף עֵץ-עָבֹת, (הֵם שְׁלוֹשֶׁת בַּדֵּי ההדס)
וְעַרְבֵי-נָחַל; (הם שני ענפי הערבה).

עַל נְטִילַת לוּלַב מְבָרְכִים לְפני הנטילה:
"בָּרוּךְ אתָהּ ה' אלוקינו מֶלֶךְ הָעוֹלָם אָשֵׁר קדְשׁנוּ במצוותיו וציוונו עֹל נְטִילַת לוּלָב".

ביּוֹם הָרִאשׁוֹן שֶׁנּוֹטְלִים לוּלָב מְבָרְכִים גַּם:
"בָּרוּךְ אֲתָה ה' אלוקינו מלךְ הָעוֹלָם שֶׁהֶחֱיֵינוּ וקיימינו והגיענו לַזְּמַן הַזֶּה".

בנוֹת עֵדוּת הַמִּזְרָח נוֹטְלוֹת ללא בְּרָכָה.

את מִצְוַת נְטִילַת לוּלַב מקיימים בְּכָל יום מִיּמי חָג הסוכות (מִלְּבַד שַׁבָּת).
זְמַן קִיּוּם המצווה הוא בּיּוֹם - הָחֵל מזריחת הַחַמָּה - ולֹא בּלילָה.
אִם הָאָדָם מַשְׁכִּים לצאֵת מִבֵּיתוֹ, ולֹא יִהְיֶה לוֹ לְאַחַר מִכֵּן, רַשַּׁאי הֱוֵא ליטול
   אֵת הלולב לְאַחַר שֶׁעָלָה עַמּוּד הַשַּׁחַר.
בִּשְׁעַת קִיּוּם המצווה מַחֲזִיקִים אֵת הלולב עם הַהֲדַסִּים והערבות בְּיָד יָמִין ואֵת
   הָאתרוג בְּיָד שְׂמֹאל, כְּשֶׁהֵם צמּוּדִים זֹה לזֹה. תחילה, אוֹחְזִים אֵת הָאתרוג
   באופן שעוקצו מופנה כְּלַפֵּי מְעלּה ופיטמו כְּלַפֵּי מַטֶּה - הפּוּךְ מִדֶּרֶךְ גדילתו.

מְבָרְכִים: "בָרוּךְ אֵתה ה' אלקינו מָלָךְ הָעוֹלָם אֹשֶׁר קָדְשֵׁנוּ במצויו וצוונו עָל נְטִילַת לולב",
   וּמִיָּד הוֹפְכִים אֵת הָאתרוג כשהעוקץ כְּלַפֵּי מַטּה והפיטם כְּלַפֵּי מְעלֵּה - כְּדרֵךְ גידולוֹ -
   ומנענעים אֵת אַרְבַּעַת הַמִּינִים.

נָכוֹן או לא?
1. פְּרִי עֵץ הֲדַר הוא האתרוג
נָכוֹן  לא נָכוֹן
2. ענף עץ עבות הוא הלולב 
נכון לא נכון
3. ביום הראשון שנוטלים לולב מברכים שהחיינו   
נָכוֹן  לא נָכוֹן
4. בשבת נוטלים לולב  
נכון לא נכון
5. מותר ליטול לולב גם ביום וגם בלילה
נכון לא נכון
6. בשעת נטילת לולב מחזיקים את האתרוג ביד שמאל 
נָכוֹן  לא נָכוֹן
7. בשעת נטילת לולב מחזיקים את הערבה ביד שמאל  
נכון לא נכון
8.אחרי הברכה הופכים את האתרוג ומנענעים את 4 המינים
נכון לא נכון

חג סוכות בּתוֹרָה

אַרְבַּעַת הַמִּינִים

סיפור לסוּכּוֹת

אֲנָחְנוּ כּוֹתְבִים סיפור לסוּכּוֹת

חג סוכות בַּמִּשְׁנָה

שִׁירִים לסוכות

חִידוֹת לסוּכּוֹת

קִשּׁוּרִים 

   חזור

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עדכון אחרון:11/08/2017